令和元年7月21日イギリス研修2日目

イギリス研修2日目は朝食後、ホテルの近くにある国立鉄道博物館を訪れ、イギリス発祥の鉄道の歴史について学習した。続いて、ヨークシャー博物館に行き、化石から始まり、ローマ時代の出土品やヴァイキング時代や中世に王族が所有していた財宝などを見学した。

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午後の活動は、まずヨークの象徴であるヨークミンスターを見学した。1472年に完成したイギリス最大のゴシック建築と美しいステンドグラスを堪能した。そして、2つの班に分かれて、各班で事前に考えたルートで市内フィールドワークを行った。観光案内所や図書館、書店、城壁、ハリーポッターのロケ地で有名なシャンブルズ通りなどを歩き、研究にやく立てるためにインタビューしたり、写真撮影などして資料を集めた。最後にイタリア料理屋「La Piazza」で夕食をとり、この日の行程を終えた。

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〈生徒感想〉

Purpose: I’m researching tourism at GR and I think I’ll send information to SNS to increase foreign tourists in Kobe.That’s why I concerned about how the information was released in York.So I thought I’d check it out this time in England. I visited Visit York Information Centre. People who work there made hotel reservations, took tickets for buses and trains, and got tickets for events at the request of customers.

Finding: When I visited the people there to see how they advertised York, they used to publish information on paper, but now they say they are sending Twitter with a hashtag called “#Onlyin York”. It also published a pamphlet that contained all the hashtags, explanations of the events being held in York, and introductions to the shops. On the other hand, York said the problem was that it was easy to have a party and that the number of drunk people increased because of the large number of restaurants and restaurants.

Impression: When I heard about the idea of using Twitter hashtags at the tourist information center in York, I was surprised to find that they used something familiar. I also wanted to take advantage of this experience and work on future research.

カテゴリー: SGH(学科3期生), グローバルリサーチ, 創造科学科3期生   パーマリンク

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